lauantai 26. huhtikuuta 2014

Kuinka opiskella maantietoa? (oppilaan silmin!!)

Meillä on tänä vuonna kahdeksannilla luokilla (yseilläkin nähtävästi) käytössä itsenäinen opiskelutapa. Tarkoittaa, että jokainen opiskelee kappaleita omaan tahtiin. Itselleni kyseinen opiskelutapa on ollut hieman vaikea, mutta opettajan avustuksella on helpottanut. 
Mikä tekee itsenäsestä opiskelutavasta vaikean, on se että seitsemännellä luokalla käytiin kappaleita opettajan kanssa ja oli kokeita, mutta nyt, asiat pitää opiskella itse ja luovuutta sekä oma-aloitteisuutta pitää löytyä. Kokeita ei ole, vaan jokainen tunti sekä läksynkyselyt (kirjalliset ja suulliset) ovat näyttöjä ja vaikuttavia tekijöitä päättönumeroon. Vähän jänskättää, mikä tulee olemaan numero todistuksessa kun ei aina ole motivaatiota jokaiselle tunnille löytynyt.. 
Mutta oon löytänyt mun uuden rakkauden opiskelun avuksi, PADLET.COM  (CLICK!)
Kokeilkaapa tota, on ainakin mua auttanut maantietoa opiskellessa, kun sen voi tehdä internetissä missä nuoriso nykyään käyttää puolet ajastaan. 

Läksynä oli merkitä kartalle Euroopan valtiot, niiden pääkaupungit, merialueet ja vuoristot. Aikaa käytin tehtävän tekemiseen n. puoli tuntia. Koska omistan suht koht ison käsialan, oli hieman vaikeaa kirjoittaa valtioiden pääkaupunkeja, mutta hyvin se meni :) 

2 kommenttia:

  1. Waautsi Elli! Tää on ihan loistava idea, tääkin on mun mielestä hyvä tapa oppia biologiaa ja maantietoa. Lisää tänne lukija palkki koska monia varmasti kiinnostaa! :)

    VastaaPoista